Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Rabu, 15 Jun 2011

Siapa ?


Bertemu lagi di laman ini. Pun nama laman ini maya tapi apa yang kita perkatakan adalah nyata dan jelas; Menolak Pimpinan Bukan Anak Jati bagi Kawasan Kota Marudu dan Tandek. Sejak lahir halaman dan blog ini, kita sedar dan tahu bahawa semua yang ditulis baik secara bersahaja, berjenaka atau sebagainya, ia bertujuan sama. Kali ini, ada perkara yang perlu sama-sama kita tumpukan. Antaranya;

1. Penukaran nama Rakyat Tandek ke Kota Marudu
2. Siapa calon?

Tiga perkara ini perlu dibincang sekali gus dicarii jawabannya sebelum tindakan seterusnya dibuat. Meskipun 3 nama sebelum ini telah ditulis sebagai pilihan peribadi penulis, ini bukanlah bermakna ia menjadi satu ketetapan serta muktamad kerana selain berupa pandangan peribadi, pilihan ini juga perlu melalui proses perhalusan. Kita bukan menyangkal kebebasan setiap individu untuk memilih dan menawarkan diri menjadi calon tetapi, calon mestilah terdahulu mendapat sokongan rakyat.

Apa yang jelas bagi kawasan N.5 Tandek kini adalah suara-suara yang mahukan pemimpin tempatan dicalonkan. Barangkali ada yang tidak percaya atau menafikan perkara ini tetapi, silalah anda tanyai pengundi secara langsung. Masuklah mana-mana kampung, tamu-tamu kampung atau di pekan Tandek , Kota Marudu dan Matunggung. Pasti penuh nota telinga anda mendengar jawaban yang sama serta menolak Dr. Max dan Anita Baranting untuk terus kekal menjadi pemimpin dua kawasan ini. Namun, kalau anda hanya mendengar jawapan dari satu pihak sahaja maka, sudah tentulah anda akan berkata ‘masih majoriti lagi, menang lagi’, dan sebagainya.

SIAPA PILIHAN ?
Secara total dan pasti anda semua tahu saat masuk dewan pencalonan itu akan tiba. Selepas ini akan ada nama-nama yang kita naikkan dalam tulisan sebagai pengenalan serta dalam waktu yang sama dijadikan sebagai bahan pemikiran sekali gus menjawab bahawa kita bukan ketandusan pemimpin.

FACEBOOK
Sebelum ini penulis menggunakan RAKYAT TANDEK sebagai nama profil. Kini, tambahan KOTA MARUDU dalam profil akan dibuat kerana mengambilkira pandangan pembaca yang mahu diadakan penambahan dua frasa ini. Terima kasih atas keprihatinan pembaca tersebut .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan