Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Rabu, 8 Jun 2011

Mungkin ?

SAMORA

PKS

PKM

Tiga Persatuan Besar Bergabung?

Apakah Persatuan Kimaragang Sabah, Pertubuhan Kimaragang Malaysia dan SAMORA ( Rungus ) bakal mencipta sejarah dalam pemikiran, perjuangan dan tindakan lalu membentuk satu deklarasi ? Jika ya, maka sewajarnya persatuan-persatuan lain turut serta dalam pertemuan itu, agar persefahaman perpaduan terhasil sebagaimana UMNO menghasilkan BN yang menghimpunkan parti-parti kecil kemudiannya bergabung di bawah satu payung. Akhirnya, masing-masing menjaga kepentingan kaum yang mereka wakili demi meneruskan keberlangsungan perpaduan pelbagai etnik dalam negara Malaysia.

Jika ini berjaya, secara langsung sifat KeAKUan dan menguasai satu-satu tempat tidak lagi timbul sekali gus mencerahkan peluang melihat Kota Marudu dipimpin oleh anak jati tempatan . N.4 Matunggong dan N. 5 Tandek masing-masing diwakili Rungus dan Kimaragang berdasarkan majoriti ( pengundi ) manakala P.168 Kota Marudu diwakili oleh calon yang disepakati oleh persatuan-persatuan yang bakal bergabung; PKS, PKM, SAMORA , Persatuan Tabilung, Berunai, Tinagas dan semua persatuan yang wujud di Kota Marudu.

Tiga pimpinan atasan setakat ini memberi respon positif dalam kempen ' BEBASKAN KOTA MARUDU , MATUNGGONG & TANDEK '. Apakah pandangan dan pendirian mereka dalam hal ini? Sama-sama kita tunggu pertemuan ini berlangsung.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan