Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Khamis, 3 Mei 2012

Bodohnya orang-orang Kota Marudu

Saya dan kita warga Tandek memang tidak pernah henti memperkatakan tentang kegagalan pimpinan yang ada. Nadi darah kita juga semakin aktif kerana meluat dengan sikap ketidakseimbangan pimpinan MP Kota Marudu. Apa tidaknya, kesemua barisan hadapan, nampak sangat hasil perancangan MAXIMUS yang mahu jadi raja. MP, ADUN termasuk Pejabat Daerah kita, kesemua orang luar bolot. Keadaan ini cukup memperlihatkan seolah-olah mereka mendabik dada dan berkata “bodohnya orang-orang Kota Marudu”. 

Mungkin ada benarnya orang-orang Kota Marudu ini senang-senang diperbodohkan mereka apabila tiada seorang pun dalam barisan pimpinan menyuarakan perkara ini. Kalaupun ada, mereka ini suka bercakap dalam nada berhati-hati sebab takut kehilangan jawatan.

Naa…Kalau ditunggu salakan barisan pimpinan, memang payah. Jadi, mari sama-sama kita buktikan dalam pilihan raya akan datang bahawa orang kita berkemampuan duduk dalam ketiga-tiga jawatan yang mereka kuasai sekarang. Tolak mereka pada masa pilihan raya, dengan syarat satu lawan satu. Sebarkan dan ingatkan orang sebelah, sebelah dan sebelah kita agar mengingatkan kepada sesiapa yang masuk bertanding untuk tidak bertanding semata-mata inginkan jawatan YB. Jika tidak, akhirnya anda juga kami akan tolak! Bertandinglah atas nama rakyat, bukan atas sebab periuk nasi dan mengaut kekayaan diri semata-mata.

Bersambung…2/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan